Δευτέρα, 11 Φεβρουαρίου 2013

Η ΤΡΙΣΥΠΟΣΤΑΤΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ

H Oδύσσεια αποτελεί πανάρχαιο ιερό έργο της ελληνικής γραμματείας,τόσο ιερό όσο τα ευαγγέλια.
Θα ήταν χρήσιμο να παραπέμψουμε στους αναγνώστες στο σπουδαίο έργο του νεοπλατωνικού Πορφύριου "περί του εν Οδύσσεια των νυμφών άντρου" όπου ο φιλόσοφος αποσυμβολίζει θαυμάσια την πορεία των ψυχών μας  από τους ουρανούς στη γη και αντίστροφα.Εδώ θα σχολιάσουμε την εικόνα της επιστροφής της ψυχής Οδυσσέα στον αρχικό τόπο της την Ιθάκη.Η πορεία της ψυχής "Οδυσσέας" είναι από την Ιθάκη στο βρωτό τόπο των θνητών-τρωτών ανθρώπων,της Τροίας που αφού την καταλάβει με το Νου και τη Λογική θα επιστρέψει δια της αστρικής θάλασσας των παθών στην αρχική της κοιτίδα.
Ο Οδυσσέας θα λέγαμε ότι συμβολίζει το ΕΓΩ ,εκείνο το μέρος της ανθρώπινης προσωπικότητας που καλείται και Συνείδηση και την είδαμε σε άλλο μύθο ως Περσέα.
Το ΕΓΩ πριν την επιστροφή θα μετενσαρκωθεί από σώμα σε σώμα,θα αράξει από νησί σε νησί μέχρι να πετύχει να αναπτύξει τις υπερφυσικές ικανότητες μιας μάγισσας,όπως η Κίρκη που αποτελεί την έκφραση της χρήσης μαύρης μαγείας και επιδίωξης υλικών και ηδονικών στόχων.
Αυτό δηλώνει η μετατροπή των συντρόφων του Οδυσσέα που είναι οι σκέψεις στην ουσία του Νου του σε γουρούνια.                                                
Αυτές τις σκέψεις θα νικήσει με τη βοήθεια του θείου-Λόγου του θεού Ερμή.Παρόμοια θα αντιμετωπίσει τους ανούσιους λόγους και γνώσεις στη μορφή των Σειρήνων όπου θα τις ακούσει δελεασμένος αλλά δεμένος στα κελεύσματα τους. Αριθμολεξικά ΣΕΙΡΗΝ=373=ΛΟΓΟΣ αλλά τιΛόγος!Όχι πάντως ο θείος λόγος του Ερμή.Στο νησί της Καλυψούς θα ντυθεί(καλυφθεί) το σώμα του μύστη-μάγου.Το σπήλαιο κατοικία της Καλυψούς είναι ανάλογο του νυμφαίου άντρου που θα κρυφτεί αργότερα.Η Καλυψώ πλέκει στον Αργαλειό (το σάρκινο ύφασμα που θα καλύψει τον ΕΓΩ-Οδυσσέα) και μπορεί να κάνει αθάνατο τον Οδυσσέα. Θυμίζει έντονα την Πηνελόπη.Όμως δεν είναι η Πηνελόπη.Πρόκειται για την γήινη αντανάκλαση του αρχέτυπου Εαυτού στην πιο όμορφη,υψηλή απεικόνιση του.Είναι όμως είδωλο και καλύπτει ως Καλυψώ τον αληθινό Εαυτό.Ο μύστης Οδυσσέας θα το αντιληφθεί και με σχεδία και προμήθειες που συμβολίζουν το αιτιατό σώμα(γνώσεις,ηθικά επιτεύγματα,,πνευματικές ικανότητες),αυτό που όλοι μας κουβαλάμε μέχρι την επόμενη ενσάρκωση και την τελική άφιξη στον προορισμό μας,θα συνεχίσει το ταξίδι.
Ο Τηλέμαχος είναι το παιδί του ΕΓΩ-Οδυσσέα.Αναζητά τον πατέρα του στην Πύλο-Πύλη προς τα μεταφυσικά πεδία του αστρικού και νοητικού χώρου.Είναι όμοιος εξωτερικά με τον Οδυσσέα όπως ομολογεί έκθαμβη η μύστης Ελένη στη Σπάρτη ,ενώ η μεταμόρφωση του σε Αετό κάποια στιγμή δεν είναι παρά η αποκάλυψη του Ομήρου ότι πρόκειται για την αληθινή ψυχή-Παιδί του Οδυσσέα.Αυτήν τη ψυχή "εξεβίασε" ο δαναός Παλαμήδης για να σύρει τον Οδυσσέα στο μυητικό ταξίδι του στο φυσικό πεδίο της Τροίας και στο αστρικό της φουρτουνιασμένης γεμάτης τέρατα θάλασσας.
Ο Σίβα-Ποσειδώνας ο καταστροφέας-σείστης αυτός που κρατά την Τρίαινα είναι υπεύθυνος για την διαπαιδαγώγηση του μαθητή Οδυσσέα.Η Τρίαινα είναι σύμβολο κατά την ινδουιστική θεολογία των τριών ιδιοτήτων της chita της νοητικής ύλης.Της κίνησης-ράντζα,της αδράνειας-τάμας και της ισορροπίας,μέτρου-σάττβα.
Ο ΕΓΩ-Οδυσσέας θα φτάσει τελικά γυμνός,χωρίς το αιτιατό σώμα στην Ιθάκη και θα πρέπει να εκτελέσει τον τελευταίο άθλο του.Να κάψει κάθε υπερφυσική ικανότητα που απόκτησε από τις προηγούμενες γήινες ζωές του(sintis).Αυτά συμβολίζονται με τους μνηστήρες που περιτριγυρίζουν τον ΕΑΥΤΟ του την γυναίκα του Πηνελόπη,αυτή που είναι Όλη Φώς.(ΠΑΝ-ΕΛ-ΟΨ).
Οι υπεφυσικές ικανότητες του Οδυσσέα περιγράφονται από τον Όμηρο ως την ικανότητα να περνά αγνώριστος ο Οδυσσέας,να προβλέπει καταστάσεις αλλά και την εξαιρετική σωματική του δύναμη,παρά το προχωρημένο της ηλικίας του.
Θα συναντήσει πρώτα την ψυχή του Τηλέμαχο και με τη βοήθεια του θα και τη βοήθεια της θεάς της Σοφίας Αθηνάς θα πετύχει την υπέρτατη μύηση.Την ένωση με το Φως.Όμως δεν περιγράφεται ο υπέρτατος άθλος του μύστη που είναι η θυσία του ίδιου του Εγώ ,της προσωπικότητος του.
Αφήνονται βέβαια ίχνη στην παράδοση μετά τον Όμηρο ,όπου ο Οδυσσέας με ένα κουπί στον ώμο αναζητά το τελευταίο καταφύγιο του σε κάποιο βουνό της ηπειρωτικής Ελλάδας όπου και πεθαίνει κάτω από μια Ελιά ή μια Συκιά κατ'άλλους.Σύμφωνα με το θρύλλο σταμάτησε εκεί που όταν ρώτησε ένα βοσκό,τι είναι αυτό που κουβαλά,δηλ.το κουπί,δεν ήξερε να του απαντήσει!
Αυτή είναι σε γενικές γραμμές η εσωτερική συμβολική του γυρισμού του Οδυσσέα,όπως αποκαλύφθηκε από τον Αιολέα μύστη Όμηρο.Οι φοίνικες-Ίωνες θα τον τιμωρήσουν με τύφλωση δια την "ασέβεια" γι'αυτό και ο Όμηρος κατακρίνει συνεχώς του Φοίνικες εμπόρους στο έργο του που τους χαρακτηρίζει κλέφτες,πονηρούς,απαγωγείς,απατεώνες.
Η τρισυπόστατη δομή της ανθρώπινης προσωπικότητος ως σώμα-ψυχή-πνεύμα , βλέπουμε ότι είναι γεγονός  χιλιάδες χρόνια προ-χριστού και κρατήθηκε ζωντανή μέσω της διατήρησης της αρχαίας ελληνικής γραμματείας από τους δωρικής καταγωγής Άραβες που τη μετέδωσαν αργότερα στη Δύση μέσω Ισπανίας κατά την Αναγέννηση.Δε πρέπει όμως να παραβλέπουμε τους Ελληνίζοντες της χριστιανικής Ορθοδοξίας.Τον Μιχαήλ Ψελλό,τον πατριάρχη Φώτιο κ.α. που κράτησαν και αυτοί με θυσίες την αρχαία μυστική παράδοση της πανάρχαιας Αιολίδας-Ατλαντίδας και της προαρχαίας-αφρικανικής Αθήνας,όπως και οι νεοπλατωνικοί του Πρόκλου-Μαρίνου και Πλήθωνος Γεμιστού που τη μετέφεραν δια της Ιταλίας στη Δύση.Θα τολμήσω να προσθέσω και τον πατριάρχη Γεννάδιο με ένδειξη την άνθιση της ελληνικής γραμματείας στα ύστερα χρόνια της οθωμανικής αυτοκρατορίας.

κωπηλάτης.