Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2013

Η ΣΗΜΑΙΑ ΚΑΙ Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΥΜΝΟΣ- Ως Αρχέτυπα Σύμβολα Δημιουργίας

Ένα πανάρχαιο σύμβολο σε χρήση ως δηλωτικό της ένωσης μιας ομάδας ατόμων με ιδιαίτερες σχέσεις είναι η σημαία και κατ'επέκταση ο ύμνος που δεν είναι παρά η ηχητική μορφή της σημαίας.
Για τη σημαία έχουν χάσει τη ζωή τους εκατομμύρια άνθρωποι και άλλο τόσοι ανατάσσονται  ψυχικά με την ανάκρουση του ύμνου τους.Σημαία και ύμνος κράτους,έθνους,εταιρείας,αθλητικού σωματείου,προσκόπων,συλλόγων κοκ.
Ασ δούμε λοιπόν το αρχέτυπο της,την εσωτερική της σημασία:
Σε γενικές γραμμές είναι ένα επίπεδο με ένα σύμβολο στη μέση ή κάποιες γραμμές να την χωρίζουν.
Ένα επίπεδο ορίζεται από 1 ευθεία γραμμή(που ορίζεται από 2 τελείες) και μια τελεία ή 3 τελείες.
Oι περισσότερες σημαίες έχουν 3 λωρίδες και συμβολικά αντανακλούν τους 3 όρους για τη Δημιουργία.Ο Δημιουργός ή αρχική Ουσία,η διαδικασία ή τρόπος δημιουργίας δηλ.ο Λόγος-Λογισμικό,και αυτό που δημιουργείται -η Μορφή.
Μια πρόταση ορίζεται επίσης από 3 όρους.Υποκείμενο-Ρήμα-Αντικείμενο.
Αλλά και η Δημιουργός-Ουσία ως Φύση πλέον εκδηλώνεται με 3 ιδιότητες:Την αδράνεια( tamas) ή θεός Κρόνος που τα καταπίνει τα παιδιά του-Ιδέες και δεν τα αφήνει να εκδηλωθούν,την κίνηση (raja) ή θεά Ρέα που απελευθερώνει τις Ιδέες-Θεούς στον κόσμο και την ισορροπία-μέτρον(sattva) ή θεό Ζευ συζεύγνει τον Κρόνο και τη Ρεα-Ροή ως παιδί τους και γέφυρα του αρχικού ,γαλήνιου Ωκεανού με την ποικιλόμορφη και αεικίνητη Φύση.Θα συμπλρώσουμε τον πατέρα του Κρόνου,τον Ουρανό,τον πρώτο θεό που είναι και ο πατέρας της πρώτης Μορφής,της Αφροδίτης και δεν είναι άλλος από τον αρχαίο των Ημερών ,ο ΘΕΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ=1175= Ο ΕΡΩΣ ή Άγιον Πνεύμα.
Το Χάος θα πρέπει να το ταυτίσουμε με την ιδιότητα του απείρου δηλαδή εκείνο τον απέραντο,γαλήνιο αρχικό Ωκεανό,η πρώτη μορφή ως έκφραση της ιδιότητος του απέιρου, που περιγράφει ο Όμηρος μαζί με αυτήν που τίθεται πάνω του ως η δεύτερη Μορφή,εκδήλωση του πεπερασμένου,που εδώ είναι η Τηθύς,η πρώτη πηγή από την οποία πηγάζουν όλοι οι ποταμοί που χύνονται στον αρχικό γαλήνιο Ωκεανό.

(ΤΗΘΥΣ ΕΙΝΑΙ=993=ΑΦΡΟΔΙΤΗ ή και ΙΗΣΟΥΣ ΕΣΤΙ Η=917=ΤΗΘΥΣ).

Αν η Τελεία ή Σημείο είναι η Περιγεγραμμένη Μορφή που εκδηλώνεται από την αρχική Ουσία τότε θα πρέπει να εκδηλωθεί αυτή η μορφή κάπου,σε καποια άλλη μορφή.
Και αυτή είναι η ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ της Άπειρης Θαλάσσης. Αυτήν γορτάζουν και οι Χριστιανοί στη βάπτιση των υδάτων την 6-Ιανουαρίου παλαιά αιγυπτιακή εορτή των Επιφανείων του θεού Όσιρι ή αρχαία ελληνική του θεού Ποσειδώνα του θεού των υδάτων.
Η Επιφάνεια αυτή είναι η αρχική θάλασσα- ωκεανός που αναφέρα που εκδηλώνει την ιδιότητα του απείρου της Μίας Ουσίας.
Ο περιορισμός της σε ένα επίπεδο περιγεγραμμένο εκδηλώνει την ιδιότητα του πεπερασμένου της Ουσίας, όπου εμφανίζεται η δεύτερη Μορφή ,η Τηθύς του Ομήρου.Αυτή η πεπερασμένη-περιγεγραμμένη επιφάνεια είναι και η επιφάνεια ενός Αυγού με την μάγια-φίδι ,την ενέργεια του Θεού που είτε είναι φωτεινή(sakti-περιστέρι) ,είτε σκοτεινή(maya-κοράκι-φίδι),να την καλύπτει και να προσπαθεί να αποτρέψει την αντανάκλαση της πρώτης Ουσίας πάνω της!ΟΦΙΣ=780=ΦΑΝΗΣ ΕΣΤΙ . Αυτό το 2ο Φως που εκπέμπεται πλέον ως αντανάκλαση από την Επιφάνεια ,δεν είναι το καθαρό ,πρώτον άκτιστο φως,γι'αυτό και το ταύτιζαν οι Ορφικοί με το φίδι-maya γιατί παραπλανά και μάλλον συσκοτίζει παρά φανερώνει!!!(ΦΩΣ=1500=ΤΥΦΛΟΣ).
Ίσως αυτό το ορφικό αυγό να είναι και το αρχέτυπο σύμβολο του πασχαλιάτικου αυγού με το εικονίδιο του αναστάντα Λόγου-Χριστού,ως την πρώτη μορφή, κολλημένο πάνω του!

Έχουμε λοιπον την αρχέτυπη σημαία.Η πρώτη αντανάκλαση της Ουσίας στην Έπιφάνεια θα είναι,μια Τελεία η μια Γραμμή,φωτεινή και ο επακόλουθος συνδυασμός που θυμίζει το σχήμα του Κόππα q ή
ενός σπερματοζωαρίου,φορέα ζωής

Έτσι έχουμε μια σημαία με 2 λουρίδες π.χ.άσπρο και κόκκινο ή μια σημαία με ένα σφαιρικό αρχικά ήλιο όπως της Ιαπωνίας και αργότερα κανονικό ή ένα αστέρι που συνήθως είναι 5κτινο συμβολίζοντας τα 5 στοιχεία της εκδηλωμένης πια Ουσίας.Τον Αιθέρα,τον Αέρα,το Πύρ,το Νερό και τη Γη.
Πρόκειται βέβαια για τις αρχικές μορφές της πρώτης ενέργειας ή pranna  και όχι για τις γνωστές καταστάσεις της Ύλης που είναι οι τελευταίες αντανακλάσεις τους με τον Αιθέρα να αντιπροσωπεύει την κατάσταση της ιονισμένης ύλης ή πλάσματος.
Έχουμε λοιπόν τη γέννηση της θεάς των μορφών της Αφροδίτης ή Μορφώ ,δηλαδή την αρχέτυπη Μορφή στο μέσο της γαλήνιας θάλασσας.
Ο Έρωτας παρακολουθεί την ανάδυση της θεάς και ετοιμάζεται ως η αρχέτυπη ενέργεια της Ουσίας (sakti) να δημιουργήσει τον κόσμο.
Αλλά και η ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ ΕΙΝΑΙ=351=ΤΕΛΕΙΑ και ΟΘΟΝΗ ΕΙΝΑΙ=283=Η ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ,ως αρχέτυπη ωραία μορφή-οθόνη και ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ =738=  ΙΔΕΑ-ΜΟΡΦΗ .Η αρχέτυπη Ιδέα της Μορφής δεμένη στον Βράχο της πυκνής Ύλης όπως ο Χριστός στο Ξύλο-Σταυρό.Αυτή είναι και η πρώτη Ψυχή που ταυτίζεται ως ΕΓΩ με τον ΕΑΥΤΟ-Πατέρα δηλαδή την άπειρη Επιφάνεια του γαλήνιου Ωκεανού.
Ο Νους θα εμφανιστεί παρα-πολύ αργότερα,τελευταίος στην εξέλιξη της Ουσίας-Φύσης και μάλλον ως γέννημα του σώματος!
Εδώ ,λοιπόν,έχουμε στο σύμβολο Βράχος και το κοντάρι της Σημαίας που καταλήγει σε μια σφαίρα ή ένα σταυρό ή την ημισέληνο.
Αυτό που καταλήγει είναι το ένα ενεργειακό κέντρο (τροχός-τσάκρα) που αποτελεί την πηγή της μετατροπής της συνειδητότηττας σε ενέργεια σε ατομικό επίπεδο.Καλείται άγνια ,αλλά στους μουσουλμάνους είναι το μπιντού ως ημισέληνο με το 5κτινο αστέρι της αρχικής ευδαίμονας μορφής-Αφροδίτης.
Ο σταυρός είναι το 4πέταλο τσάκρα μουλαντάρα,η βάση και η αρχή κάθε διαλογισμού.
Στη βάση της σημαίας θα βάλουμε και ένα στεφάνι δάφνης που παραπέμπει στον Δράκο στα πόδια της Ανδρομέδας ως την αρχέτυπη μορφή ενέργειας(prana) που στο ατομικό επίπεδο θα την καλέσουμε κουνταλίνι. Αυτή "σκοτώνει" δηλαδή ελέγχει ο μύστης Περσεύς (ως Φωτεινό πλέον ΕΓΩ -ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ και όχι Νους γιατί τον έχει θανατώσει,ΜΕΔΟΥΣΑ=720=ΝΟΥΣ)  και απελευθερώνει την ψυχή του,την Ανδρομέδα  από τα δεσμά της ύλης -βράχου και τη φέρει στο νοητικό επίπεδο (3ος ουρανός Απόστολου Παύλου).
Αυτή η ενέργεια - prana σε μακροκοσμικό επίπεδο είναι και η δημιουργός του κόσμου γι'αυτό δεν είναι λάθος να την ταυτίσουμε με τον  Δαίμονα του Πλάτωνα,τον Έρωτα. Άλλωστε : ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ=905=ΔΑΙΜΩΝ και Ο ΔΑΙΜΩΝ=975=ΔΡΑΚΩΝ
Aλλά ας συμπληρώσουμε τα περί αρχέτυπης μορφής και με την εικόνα των 3 ενεργειακών αγωγών που αποτελούν τον ΣΚΕΛΕΤΟ του ενεργειακού λεπτοφυούς σώματος ή Ψυχής.Του Ιντα στα δεξιά ,του Πίνγκαλα στα Αριστερά και του Σουσούμνα στο κέντρο.Δε θα αναλύσουμε τη δομή και τη λειτουργία των αγωγών και των τσάκρας εδώ όμως θα δούμε ότι οι 3 κάθετοι αυτοί αγωγοί θα μπορούσε να συμβολίζονται στις 3 λουρίδες της Σημαίας π.χ. της Ιταλίας ή της Γαλλίας κ.λ.π.
Όπως ότι και τα 3 αφαιρούμενα γράμματα από το ελληνικό αλφάβητο αντιστοιχούν στην αρχέτυπη Μορφή,την Ψυχή.Αυτά αφαιρέθηκαν από τους Αλεξανδρινούς για άγνωστο λόγο και είναι το στίγμα S το Κόππα q και το Σαμπί  ϡ,.Μάλιστα το σαμπί και το κόππα μας δίνει άθροισμα το 990=ΠΕΡΣΕΥΣ.
Δηλαδή αναφορά στην πεπερασμένη εκείνη επιφάνεια που αντανακλά η πρώτη Ουσία και δίνει-γεννά την Πρώτη Μορφή!Το S από μόνο του συμβολίζει το φίδι-κουνταλίνι,την δημιουργό ενέργεια που ήδη αναφέραμε!
Αν ενώσουμε τις μορφές των 3 γραμμάτων τότε θα πλησιάσουμε στην μορφή της ατομικής ανθρώπινης ψυχής με τους 3 αγωγούς,το φίδι κουνταλίνι και το κέντρο άγνια που συνδέονται οι αγωγοί και επέρχεται η ύψιστη συνειδητότητα.Το πλησιέστερο μοντέλο είναι το ΗΜΓ πεδίο του πλανήτη Γη που θυμίζει άνθρωπο.

Μια παρόμοια γέννηση με της θεάς Αφροδίτης,είναι αυτή του θεού Απόλλωνα από τη Λητώ όπου η Άρτεμις στη θέση του Έρωτα βοηθά τη μητέρα της να γεννήσει.
Η Λητώ είναι η αρχική φωτεινή θάλασσα ( Η ΛΗΤΩ=1146=ΩΚΕΑΝΟΣ ) που γίνεται φανερή ως νήσος ΔΗΛΟΣ ( ΔΗΛΟΣ ΕΙΝΑΙ=388=Ο ΗΛΙΟΣ) και ο Απόλλων είναι η πρώτη ΠΕΡΙΓΕΓΡΑΜΜΕΝΗ  μορφή  ως Άνευ πολλά ΩΝ.Δηλαδή ΑΠΛΑ ΟΩΝ. Και
 ΤΟ ΣΗΜΕΙΟΝ ΕΙΝΑΙ ΕΣΤΙ=850=ΩΝ.
Στην εικόνα της Παναγιας Βρεφοκρατούσας απεικονίζεται στην αγκαλιά της γαλήνιας φωτεινής Παναγίας-Θάλασσας ΟΩΝ Χριστός.Η Δεύτερη ή μεσαία μορφή.Ο γιός του Πατέρα,Άπειρου Ωκεανού.Αλλά ας το δούμε εδώ και ως κάτι πιο υψηλό.Ως την Ουσία που είναι πέραν της Ύπαρξης και γεννά την Ύπαρξη,το ΟΝ.
Έχουμε λοιπόν και στην Ορθοδοξία το αντίστοιχο αρχέτυπο και μάλιστα πανάρχαιο αιγιακό του μέλανα δωρικού πληθυσμού της Μεσογείου και όλης της Αφρικής.
Αριθμολεξικά έχουμε επίσης :
ΑΠΟΛΛΩΝ=1061=Ο ΦΥΛΑΞ=ΑΛΗΘΕΣ ΕΓΩ.
Είναι το πρώτο Είδωλον της Μιας Ουσίας επί της πρώτης ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ή ΚΑΤΟΠΤΡΟΥ.
Α' ΚΑΤΟΠΤΡΟΝ=991=ΦΥΛΑΞ.
Επίσης :
ΕΙΔΩΛΟΝ ΕΣΤΙ=990=ΚΑΤΟΠΤΡΟΝ = Η ΠΡΟΤΑΣΙΣ ΕΣΤΙ=ΠΕΡΣΕΥΣ (δηλαδή η πεπερασμένη επιφάνεια ).Επίσης  Ο ΠΕΡΣΕΥΣ=1060=ΣΙΩΝ.
ΠΕΡΣΕΥΣ ΕΙΝΑΙ-ΕΣΤΙ=1087=ΣΥΝΕΙΔΗΣΙΣ.
Θα συνεχίσουμε αριθμολεξικά : ΥΠΑΡΞΙΣ=851=ΝΑΡΚΙΣΣΟΣ=ΑΩΝ=ΕΣΤΙ ΣΚΕΛΕΤΟΣ  και
Ο Α' ΣΚΕΛΕΤΟΣ=901=ΙΑΚΧΟΣ.=Ο ΦΑΛΛΟΣ.
και Ο ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΣ ΕΣΤΙ=ΙΑΚΧΟΣ
Ας εξηγήσουμε τα παραπάνω: Η πρώτη μορφή που εκδηλώνεται είναι η ύπαρξις ως ΕΙΝΑΙ ,το ΟΝ και το πρώτο αυτό ΟΝ είναι και το πρώτο είδωλο επί του καθρέπτη-οθόνης που σχηματίζει η δύναμη-ενέργεια του Θεού (sakti ή Άγιο Πνεύμα) η οποία είδαμε ότι συμβολίζεται με την θεά Άρτεμη ή τον αρχέγονο και πρώτο θεό Έρωτα.Αυτή η μορφή εμφανίζεται στη ΜΕΣΗ της ΆΠΕΙΡΗς επιφάνειας και είναι αυτό που καλούν οι Ταντριστές και Αντβαιντιστές ,ΕΓΩ.
Το πρώτο και αληθινό ΕΓΩ.
Είναι η δεύτερη μεικτή ύλη του Πλάτωνος και ο Μεσσίας (στη Μέση) των Χριστιανών.
Επίσης ο Ζευς-Ζεύξις που γεφυρώνει τον Ουρανό της Συνειδητότητας με την Γη-Ύλη.
Το δέντρο της Ζωής που ενώνει Γη με Ουρανό.Ο Ισβάρα της Βεδάντα.
Και καλύτερα ίσως ο Λόγος του Θεού που γίνεται ανθρώπινος ,ο θεός Ερμής ή ο Ιησούς.

Να πούμε ότι ο Φαλλός είναι χαρακτηριστικό στις Αττικές Ερμαϊκές στήλες και δε σημαίνει παρά την ιδιότητα της Δημιουργίας.Όλα δημιουργούνται σύμφωνα με τον θείο Λόγο ,δηλαδή τον τρόπο που εκδηλώνεται η λειτουργία της μιας Ουσίας.
Τί είναι όμως πραγματικά η πρώτη Επιφάνεια που φανερώνεται ο Λόγος του Θεού?Δηλαδή τι συμβολίζει ακριβώς η Σημαία?Είναι ο εκδηλωμένος Θεός .

 Τελικά παίρνει τετράγωνο σχήμα,κατερχόμενος στην πυκνή-ψυχρή ύλη δηλώνοντας το λογικό Νου.
Στον καθρέπτη-οθόνη,απεικονίζεται ΟΩΝ ή  ΑΛΗΘΙΝΟ ΕΓΩ.
Και ο Καθρέπτης είπαμε ότι είναι η πρώτη δημιουργία της θείας ενέργειας ή Άγιου Πνεύματος ή Έρωτος, όπου επ'αυτού φανερώνεται ο Λόγος της Μίας Ουσίας.
Όταν όμως εκπέμπεται,χωρίζεται η θεία Ενέργεια από την αρχική Μία Ουσία έχουμε de facto τη γένεση της ιδέας του χωρισμού.Δηλαδή της σκοτεινής εκείνης ενέργειας της Μιας Ουσίας που καλέιται Maya και συμβολίζεται όπως ήδη αναφέραμε με το φίδι που τυλίγει το κοσμικό Αυγό (ΩΟΝ) ή με το κοράκι που πρωτοστέλνει ο Νωε μετά τον κατακλυσμό για να βρεί στεριά και δε γυρνά ποτέ σε αντίθεση με το περιστέρι-Άγιο Πνεύμα που φέρνει ένα κλαδί Ελιάς σύμβολο γαλήνης-ζωής ,στην ουσία είναι ο ίδιος ο Χριστός-Λόγος ή ΕΓΩ-ΟΩΝ.
Η μάγια συμβολίζεται και με την ομίχλη ή τα σύννεφα που καλύπτουν τη θάλασσα και τον Ήλιο και τον φωτεινό ουρανό και σχηματίζουν διάφορες απατηλές μορφές που δεν κρατούν πολύ.
Χάνονται με το φως(ΣΟΦΙΑ)  και τη ζέστη( ΑΓΑΠΗ) του ήλιου και την αύρα (ΘΕΙΑ ΧΑΡΙΣ-ΖΩΗ) της θάλασσας. Επίσης με τον Πύθωνα που σκοτώνει ο Απόλλων μετά τη γέννηση του.
Η ομίχλη ή μάγια καλύπτει τον καθρέπτη με το πρώτο είδωλο αλλά όχι μόνο αυτό.Καταφέρνει να χωρίσει τον καθρέπτη σε πολυάριθμα μικρά καθρεπτάκια καθένα από τα οποία έχει πάνω του τον αρχικό Απόλλωνα ή Λόγο-Ερμή σε μικρογραφία.Και μετά τυλίγει κάθε καθρεπτάκι γύρω-γύρω και σχηματίζει εσωτερικά ένα κοίλο κάτοπτρο με σχεδόν λεία επιφάνεια που αντανακλά τη μικρογραφία του Λόγου-ΕΓΩ. Αυτό το κοίλο κάτοπτρο θα λέγαμε ότι είναι χάλκινο και δεν απεικονίζει πιστά την μικρογραφία.Είναι λοιπόν αυτό που έλεγε ο Πλάτων - "είδωλον του Ειδώλου".
Τα μικρά καθρεπτάκια είναι οι ατομικές μονάδες (όπως τις καλούσε ο φιλόσοφος Leibnitz) ,νόες(manas) θα λέγαμε με την μικρογραφία εντός, της αρχικής μορφής δηλαδή τον Χριστό ή Ερμή π.χ. σε μικρογραφία.
Αυτός ο δεύτερος Χριστός είναι ο λεγόμενος Ίακχος ή δεύτερος Διόνυσος και γι'αυτό απεικονίζεται σε άγαλμα στην Αρχαία Ολυμπία ο θεός Ερμής να κρατά τον μικρό Διόνυσο.
Είναι επίσης ο Παράκλητος που αφήνει ο Χριστός στους μαθητές,όπως αναφέρει το κατά Ιωάννη Ευαγγέλιον.Ο ατομικός μας Χριστός,πιστή αντανάκλαση και στην Ουσία ο ίδιος ο Ιησούς-Ερμής.
Είναι η εκδηλωμένη ατομική ψυχή (jiva) υποδιαίρεση της παγκόσμιας ψυχής (Ισβάρα) ή παγκόσμιου Θείου Λόγου -Ερμή.
Συμβολικά είναι τα σημαιάκια που κουνάνε τα παιδιά στις παρελάσεις και αποτελούν μικρογραφίες της αρχικής σημαίας.

Τώρα το χάλκινο κοίλο κάτοπτρο είναι το δημιούργημα της μάγια, το σώμα με την αντανάκλαση της ατομικής ψυχής ως κατώτερου πλέον Εγώ.Αυτό το κατώτερο εγώ γεννά και τον Νου-Λύκο.
Είναι πραγματικά το πιο απομακρυσμένο από την Αλήθεια, φαινόμενο και είναι βασικά αυτό που είμαστε όλοι.
Ο κατώτερος άνθρωπος,αυτός που ζεί για το σήμερα με το εγώ του πάνω απ'όλα και το νου του στη συγκέντρωση υλικών αγαθών και ηδονών.
Tα καλυμμένα από την πυκνή-μάγια μικρά καθρεπτάκια θα λέγαμε ότι συμβολικά αντιστοιχούν στις σφραγίδες των Δημόσιων Υπηρεσιών.
Μένει να εξηγήσουμε τον Ύμνο.Αυτός είναι ο πρώτος ήχος που εκδηλώθηκε και αντιστοιχεί στο περίφημο Όνομα του Θεού.Ό ήχος που δημιουργεί ως δόνηση τον καθρέπτη σημαία όπου αργότερα θα αντανακλαστεί το Θείο Φως ως πρώτη Μορφή.Είναι το mantra AΩΜ αυτό που ενεργοποιεί και τα ανώτερα τσάκρας στο λεπτοφυές σώμα του ανθρώπου (ατομική ψυχή).Σε κάθε περίπτωση ΗΧΟΣ και ΦΩΣ είναι εκδηλώσεις της Θείας Ενέργειας που η Δημιουργία είναι η φύση της και εκδηλώνεται με ποικιλία μορφών από την Λεπτοφυή μέχρι την πιο πυκνή κατάσταση της Ύλης.
Και βέβαια η Ύλη είναι Ενέργεια και αντίστροφα όπως έδειξαν πρώτοι οι αρχαίοι Άτλαντες και παρέδωσαν στις ινδικές Βέδες και Σούτρες.
Η αρχή και το τέλος των πάντων είναι η Μία Ουσία η Θεά Εστία των προγόνων μας που εκδηλώνει οιαδήποτε ιδιότητα γνωστή και άγνωστη στον Νου μας που συμβόλιζαν οι Αρχαίοι Έλληνες με το Πυρ.
Αυτή είναι και η σπουδαιότερη Σημαία και Σύμβολο και κατείχε την κεντρική θέση στην Οικία με τη μορφή της φωτιάς να καίει μέρα-νύκτα.


κωπηλάτης