Τρίτη, 2 Απριλίου 2013

ΤΟ ΚΑΛΥΜΜΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΣΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ.


 Προς Κορινθίους Α' Επιστολή:

Κεφάλαιο 11... 3Aλλά θέλω να ξέρετε επίσης πως η Kεφαλή του κάθε άντρα είναι ο Xριστός, και κεφαλή της γυναίκας ο άντρας, και κεφαλή του Xριστού ο Θεός. 4Kάθε άντρας, που έχει καλυμμένο το κεφάλι του, όταν προσεύχεται ή μιλάει από το Λόγο του Θεού, ντροπιάζει την Kεφαλή του, το Xριστό. 5Eπίσης κάθε γυναίκα, που προσεύχεται ή μιλάει από το Λόγο του Θεού με ακάλυπτο το κεφάλι της, ντροπιάζει την κεφαλή της, δηλαδή τον άντρα της, γιατί είναι ακριβώς το ίδιο μ’ εκείνη που έχει το κεφάλι της ξυρισμένο. 6Kι αν επιμένει μια γυναίκα να μη βάζει κάλυμμα στο κεφάλι της, τότε ας το ξυρίσει κιόλας. Aφού όμως είναι ντροπή για τη γυναίκα να κουρεύει ή να ξυρίζει το κεφάλι της, ας βάζει κάλυμμα. 7O άντρας, αντίθετα, δεν έχει την υποχρέωση να καλύπτει το κεφάλι του, γιατί είναι εικόνα και δόξα του Θεού, ενώ η γυναίκα είναι δόξα του άντρα. 8Γιατί, βέβαια, δε δημιουργήθηκε ο άντρας από τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα από τον άντρα. 9Kι επίσης, γιατί δε δημιουργήθηκε ο άντρας για τη γυναίκα, αλλά η γυναίκα για τον άντρα. 10Γι’ αυτό έχει την υποχρέωση η γυναίκα να έχει πάνω στο κεφάλι της ένα σύμβολο, πως είναι κάτω από εξουσία, γιατί αυτό ταιριάζει στην παρουσία των αγγέλων. 11Ωστόσο, σύμφωνα με την τάξη που έθεσε ο Kύριος, ούτε ο άντρας είναι ανεξάρτητος από τη γυναίκα, ούτε η γυναίκα ανεξάρτητη από τον άντρα. 12Γιατί, όπως ακριβώς η γυναίκα προέρχεται από τον άντρα, έτσι και ο άντρας γεννιέται μέσω της γυναίκας, και όλα ανεξαίρετα προέρχονται από το Θεό.
   13Bγάλτε συμπέρασμα από σας τους ίδιους: Tαιριάζει στη γυναίκα να προσεύχεται στο Θεό με ακάλυπτο το κεφάλι της; 14Ή μήπως ούτε και η φυσική εμφάνιση δε σας διδάσκει πως αν διατηρεί μακριά μαλλιά ο άντρας, χάνει την εκτίμησή του από τους άλλους; 15H γυναίκα, απεναντίας, όταν διατηρεί μακριά μαλλιά τονίζει την αξιοπρέπειά της, γιατί τα μαλλιά έχουν δοθεί στη γυναίκα ως κάλυμμα. 16Aν, όμως, έχει κανείς διάθεση για φιλονικίες, εμείς τέτοια συνήθεια δεν έχουμε, μα ούτε και οι εκκλησίες του Θεού.

Ο Απόστολος Παύλος ούτε σεμνότυφος είναι,ούτε μισογύνης.Άλλωστε η Λυδία ήταν έμπορος από την Καβάλα και η πρώτη Ευρωπαία γυναίκα μαθήτρια του Απόστολου Παύλου.
Είναι ο μεγαλύτερος μύστης της Ελληνικής Ορθοδοξίας,αυτός που ένωσε την αρχαία ελληνική θρησκεία με τον χριστιανισμό.
Ότι έχει γράψει αποτελεί πραγματικό μυστήριο.Έτσι λοιπόν και εδώ στην επιστολή γράφει αλληγορικά για το κάλυμμα της γυναικείας κεφαλής. 
Από την αρχή της επιστολής έχουμε διάκριση σε 4 στοιχεία.Τη γυναίκα που συμβολίζει το σώμα,τον άνδρα που συμβολίζει την ατομική ψυχή-Εαυτό (atma jiva) ή ΕΓΩ,τον Χριστό που είναι το λογικό,θεικό μέρος του ανθρώπου ,αυτό που οι Ινδοί λένε Budhi και το 4ο ο Θεός.Το Πνεύμα ή Εαυτός ή Brahma στην ινδουιστική φιλοσοφία.
Το σώμα φέρει γύρω του ένα ενεργειακό περίβλημα,που καλείται αιθερικό σώμα και συμβολίζεται εδώ με το κάλυμμα της κεφαλής,τη μαντίλα που φορούν πλέον μόνο οι "γιαγιάδες" σε μας και οι γυναίκες στο Ισλάμ.Αυτό το ενεργειακό περίβλημα γίνεται εντονότερο στην κεφαλή στους μύστες, γιάυτό ο άγιος Παύλος αναφέρεται στις γυναίκες που προσεύχονται ή προφητεύουν! Πρόκειται για το θείο στέμμα των αγίων που γίνεται αναγνωρίσιμο από τους αγγέλους και τους υπόλοιπους μύστες.
Ό άνδρας ως η ατομική ψυχή ή αυτό το στοιχείο που καλείται ΕΓΩ είναι ήδη ακάλυπτος-γυμνός ως εικόνα του ένδοξου Νου δηλαδή του Εαυτού-Θεού.Θα ντυθεί το σώμα-γυναίκα κατά τη γέννηση του στην πυκνή ύλη. Γιάυτό και λέει ο απόστολος ότι η γυναίκα γεννά τον άνδρα.Δηλαδή κάνει φανερό-εκδηλώνει το ΕΓΩ στο φυσικό πεδίο.Αλλά και το ΕΓΩ- ο άνδρας,διαμορφώνει το σώμα-γυναίκα που θα εκδηλωθεί ανάλογα των προδιαθέσεων(samskara) που φέρει από τις προηγούμενες ενσαρκώσεις του.
Έχει σημασία αυτό που λέει ο απόστολος για τον άνδρα που φέρει μακριά μαλλιά.Εδώ δεν εννοεί το ενεργειακό περίβλημα (prana) γιατί το ΕΓΩ δεν περιβάλλεται από prana.Eίναι αυτό που είναι.
Έτσι τα μαλλιά είναι σκέψεις-τάσεις-επιθυμίες που παραμένουν από τις εκάστοτε ζωές (vasanas) και πρέπει να νεκρωθούν.Μέχρι να καταστραφούν θα είναι μη εκτιμητέος ο άνδρας-ΕΓΩ που τα φέρει.
Ο Απόστολος τονίζει ότι και το σώμα-ύλη (γυναίκα) και το ΕΓΩ-ατομικός Εαυτός (άνδρας) είναι ίσοι κατά την τάξη του Θεού αφού προέρχονται απ'αυτόν ως η πρώτη διαφοροποίηση του.
Θα αναφερθούμε στον Όμηρο που αναφέρει ότι οι πρώτοι θεοί ήταν ο Ωκεανός και η Τηθύς.
Αυτοί προήλθαν από το ανείπωτο Ένα(την αδιαφοροποίητη συνειδητότητα) που φαίνεται μόνο ο Ησίοδος να εκφράζει καλύτερα στη μορφή της Γαίας.

Ο Ωκεανός είναι ο άπειρος,γαλήνιος,αμέριστος Εαυτός που είναι από μόνος του αιώνια Γνώση και Ευδαιμονία.Απ'αυτόν προέρχεται πρώτη η Τηθύς(Sakti) αυτή που τίθεται,επικάθεται σαν Ομίχλη ( Fog-Φοχάτ) στον Ωκεανό και τον καλύπτει.Αυτή παράγει το πρώτο Εγώ ,όλες τις μορφές και τις ενέργειες,όλες τις ιδιότητες και τους νόμους της ύλης,όλα τα πρόσωπα και τα αντικείμενα και προσπαθεί να κρύψει καλά τον Ωκεανό-Εαυτό ώστε να μην τον αναγνωρίσει εύκολα το Εγώ και φτάσει κοντά στον πατέρα-Εαυτό,τον Ωκεανό και συγχωνευθεί μαζί του όπως η σταγόνα που πέφτει από τον Ουρανό.Αυτό είναι και το παιγνίδι του Θεού (lica) ένας αιώνιος αγώνας Αποκάλυψης του αληθινού Εαυτού από τα πέπλα που του φοράει η σκοτεινή Θεά-Εκάτη.Η Ομίχλη-Τηθύς που καλύπτει τοιν άπειρο-φωτεινό Ωκεανό.Tελικά η ίδια η Ομίχλη,η δύναμη του Θεού με όλες τις μορφές της θα συγχωνευτεί στον Ωκεανό και θα υπάρχει μόνο η άπειρη αληθινή Ουσία του χωρίς Όνομα ,Είναι.
Ο Απόστολος Παύλος δεν αποκαλύπτει κάτι τέτοιο εδώ,αφήνει βέβαια κάποιο ανεπαίσθητο ίχνος,και αρκετά σημεία σε άλλες επιστολές του.
Σημασία έχει ότι ο Απόστολος Παύλος γνώριζε πολύ καλά τα μυστήρια της αρχαίας θρησκείας και τα έσμιξε αρμονικά στη διδασκαλία του Ιησού κατά τις οδηγίες του ίδιου στο νοητικό πεδίο (3ος Ουρανός),δημιουργώντας έτσι την βάση της Ελληνορθόδοξης θρησκείας.


κωπηλάτης