Κυριακή, 16 Νοεμβρίου 2014

Ο Τάφος του Ναυάρχου Λαομέδοντος στην Αμφίπολη.

Όταν γράφαμε το άρθρο για τον τάφο της Αμφίπολης,δε γνωρίζαμε ότι βρέθηκε σκελετός εντός του,αλλά δυστυχώς δεν ανατρέξαμε ,απλά ,σε μια έγκυρη εγκυκλοπαίδεια για να βρούμε πηγές.
Έτσι βιαστήκαμε να γράψουμε ότι ήταν Ναός της Κυβέλης.
Προφανώς με τον σκελετό μέσα του,δε μπορεί σε καμιά περίπτωση να είναι Ναός αρχαίας Θεάς ή Θεού.Μόνο σε περίπτωση εσκεμένης βεβήλωσης,θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο.Υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα.Το πιο αξιοπρόσεκτο ήταν αυτό στην Δάφνη  της Συρίας,λίγα χιλιόμετρα έξω από την Αντιόχεια το 361 π.χ. επί Αυτοκράτορος Ιουλιανού.Ο αυτοκράτορας,Εθνικός όντας στο θρήσκευμα,ήθελε να επαναλειτουργήσει το ναό του Απόλλωνα και να αποκαταστήσει τη λατρεία του,καθώς και το μαντείο του Θεού.Όταν ρώτησε λοιπόν το γειτονικό μαντείο,αυτό του έδωσε τον χρησμό:"Απομακρύνετε τα πτώματα...".Στο ναό του Απόλλωνα είχε ταφεί ο επίσκοπος Αντιόχειας Βαβύλας.Έτσι διέταξε τους χριστιανούς να απομακρύνουν τα λείψανα του επισκόπου τους,το οποίο και έκαναν,με ψαλμωδίες και τελετές,χωρίς να οχληθούν από τις αρχές.
Όμως την ίδια νύκτα ο Ναός του Θεού Απόλλωνος κάηκε ολοσχερώς από"φωτιά που έπεσε εξ ουρανών" όπως το περιγράφει ο Ιωάννης Ο Χρυσόστομος!!!
Προσωπικά δεν πιστεύω ότι έγινε κάτι αντίστοιχο στο μνημείο της Αμφίπολης.
Ήταν τελικά τάφος και σε αυτό συμφωνεί η Πάπυρος Λαρούς Μπριτάνικα στο λήμμα Αμφίπολη:
Το μνημείο βρέθηκε από στρατιώτες στους Βαλκανικούς πολέμους,με πρώτο το λιοντάρι και μετά την πυραμιδοειδή κατασκευή,όπως την αναφέρει,επί της οποίας δέσποζε το λιοντάρι.
"Το λιοντάρι ανήκε σε μεγάλο επιτύμβιο οικοδόμημα, που χρονολογείται στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.χ. αιώνα και που αποδίδεται με πιθανότητα στον ναύαρχο του Μ.Αλεξάνδρου Λαομέδοντα."
Όσο για τον Λαομέδοντα στο αντίστοιχο λήμμα,τον αναφέρει ως Μυτιληναίο,γιο του Λαρίχου και στενό φίλο του Μ.Αλεξάνδρου.Είχε την ευθύνη φύλαξης των αιχμαλώτων,επειδή ήξερε Περσικά και μετά το θάνατο του Μ.Αλεξάνδρου ανέλαβε τη σατραπεία της Συρίας,την οποία κράτησε μέχρι το 319 π.χ. οπότε αιχμαλωτίστηκε από τον Πτολεμαίο Α' Νικάτορα και μεταφέρθηκε στην Αίγυπτο.
Μετά δεν γνωρίζουμε τι απέγινε,αλλά ,πιθανά αφού πέθανε η σωρός του έφτασε στην Αμφίπολη και ετάφηκε με τιμές στο μεγάλο αυτό μαυσωλείο της Αμφίπολης.
Η Μυτιλήνη ήταν αποικία των Αθηναίων,όπως και η Αμφίπολη ,έτσι δικαιολογούνται οι Καρυάτιδες και ο Λέων.Ενώ η διαμονή του στην Αίγυπτο,δικαιολογεί τις Σφίγγες στην είσοδο του Τάφου!
Όσο για την πολυτέλεια του μνημείου,να υπενθυμίσουμε ότι ήταν σατράπης στη Συρία,άρα εκτός από τα χρήματα που απέσπασε από τους αιχμάλωτους Πέρσες,προφανώς θα είχε άφθονο πλούτο από την σατραπεία της Συρίας!
Άρα το μυστήριο του Τάφου,ήταν ήδη απαντημένο,όπως ήδη είχε δημοσιεύσει το 1941,σε μελέτη του,το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ,για τον λέοντα της Αμφίπολης.
Σε αυτή πρώτο,αυτό αναφέρει,το μνημείο της Αμφίπολης,ως τάφο του ναυάρχου Λαομέδοντος.
βλ. http://news.in.gr/culture/article/?aid=1231352734
Υποθέτω ,πως θα είχε υπόψη του το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ,ή ακόμη και στην κατοχή του,επιγραφές με το όνομα του Λαεμέδοντος,από τον περιώνυμο τύμβο...
Τα ήδη γνωστά λοιπόν ,απλά θα επαληθευθούν από τις σύγχρονες επιστημονικές τεχνικές.
Τελικά,μάλλον πολύ κουβέντα έγινε για ,ένα θέμα που είχε ήδη απαντηθεί από το 1941,αλλά έχει σημασία και η ψυχολογία του φαινομένου αυτού,της "ταφολογίας" εν μέσω της οικονομικής κρίσης,
Ταφολογία που αφορά και την κρίση αξιών της παρακμάζουσας κοινωνίας.Ακόμη και οι έννοιες "ΤΑΦΟΣ" αλλά και "ΑΜΦΙΠΟΛΙΣ" δείχνουν την αντιφατική και αδιέξοδη κατάσταση του σημερινού "πολιτισμού" μας που μάλλον πνέει τα λοίσθια,ετοιμάζεται για ταφή και η ανθρωπότητα,περιμένει την ανάσταση μιας νέας κοινωνίας από τον τάφο της όπως ο φοίνικας που αναγεννάται από τις στάχτες του.

κωπηλάτης